support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 VOL 32 22 4 6 70
2 ADO 32 18 7 7 61
3 EXC 32 17 8 7 59
4 CAM 32 18 4 10 58
5 DOR 32 16 8 8 56
6 GRA 32 15 8 9 53
7 TEL 32 14 8 10 50
8 EMM 32 15 5 12 50
9 DBO 32 14 7 11 49
10 RJC 32 12 9 11 45
11 HEL 32 12 8 12 44
12 EIN 32 11 8 13 41
13 JAZ 31 11 7 13 40
14 MVV 32 8 10 14 34
15 VVV 32 9 7 16 34
16 JAJ 32 8 7 17 31
17 TOP 32 6 12 14 30
18 JPS 31 6 5 20 23
19 JUT 32 3 10 19 19
20 VIT 32 9 8 15 8
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
 ADOfans.nl

Datum plaatsing: 02-09-2004 11:44:00

Waarheen leidt de weg?


'Vitesse trekt Peter Van den Berg aan, en is in onderhandeling met Anthony Lurling'. Wat zullen dit soort berichten 'n doorn in het oog zijn van de gemiddelde Den Haag-supporter.


Door Marcel Lagendijk

Waarom? Vitesse heeft eigenlijk geen rooie cent te besteden, maar haalt wel diverse versterkingen naar Arnhem. Is dat de werkelijke reden waarom Den Haag-supporters inmiddels 'n antipathie ten opzichte van Vitesse hebben? Nee. Het aankoopbeleid van de Haagse club. Da's de reden waarom de gemiddelde Haagse voetballiefhebber 't niet kan verkroppen dat er clubs zijn die de ene na de andere aankoop verrichten.

Waarom is het aankoopbeleid van Den Haag altijd onderwerp van gesprek? De supporters verwachten namelijk wonderen van de leidinggevenden, en de club kan daar logischerwijs niet aan voldoen. Den Haag is de derde stad van Nederland. Den Haag is in potentie 'n topclub, en dat schept verwachtingen. Verwachtingen. Het bedrijfsleven in de regio Haaglanden verwacht weinig van de voetbalclub ADO Den Haag. Weinig bedrijven in de Haagse regio willen geld in de volksclub steken. Vicieuze cirkel? Ja. De Haagse verlosser moet nog opstaan. In 'n wereld waarin zelfs 'n charismatische persoon als John van Ringelenstein geen grote sponsor aan kan trekken, is 't slecht vertoeven.

Zoals altijd is er ook in dit verhaal 'n maar. Ditmaal functioneert de afdeling commercie van ADO Den Haag als de grote maar. Waarom zien wij, en merken wij weinig van promotionele acties van de zijde van ADO Den Haag? Ja, er zijn leuke projecten opgestart. Voorbeeldje? Project 'De Held' is leuk, waarin spelers van de Haagse club op bezoek gaan bij scholen. Normen en waarden! Ongelooflijk…voetballers die betrokken zijn bij de maatschappij…het moet niet gekker worden! Zouden ze dit ook vrijwillig doen? Of komen er weer centjes bij kijken?

Ik dwaal af! ADO Den Haag onderneemt weinig om de mensen in de Haagse regio te beïnvloeden, Dat is 'n feit. Wij eisen propaganda! Huur 'n paar Russen in, haal ze achter 't IJzeren Gordijn vandaan, en laat zij de Hagenees besluiten om naar 'n wedstrijd van ADO te gaan. Zij zullen dan de huidige Haagse toppers aanschouwen, zoals 'n Roy Stroeve. Drentse nijverheid in het Zuiderpark! Dat terwijl de Haagse supporters in extase willen raken van 'n exotische spits uit Zuid-Amerika.

Hoop doet leven. Hopelijk. 

noot redactie: vanaf heden zal Marcel Lagendijk geregeld een column voor ADOfans.nl verzorgen. Veel plezier met het lezen en Marcel bedankt voor je bijdrage!