w | g | v | p | |||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | EXC | 14 | 9 | 2 | 3 | 29 |
2 | HEL | 14 | 8 | 3 | 3 | 27 |
3 | GRA | 14 | 7 | 5 | 2 | 26 |
4 | VOL | 14 | 8 | 2 | 4 | 26 |
5 | DBO | 14 | 7 | 4 | 3 | 25 |
6 | DOR | 14 | 7 | 4 | 3 | 25 |
7 | EMM | 14 | 7 | 3 | 4 | 24 |
8 | CAM | 14 | 7 | 1 | 6 | 22 |
9 | TEL | 15 | 5 | 7 | 3 | 22 |
10 | ADO | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
11 | RJC | 14 | 5 | 5 | 4 | 20 |
12 | JAZ | 14 | 5 | 2 | 7 | 17 |
13 | TOP | 14 | 4 | 4 | 6 | 16 |
14 | EIN | 15 | 4 | 4 | 7 | 16 |
15 | JPS | 14 | 4 | 2 | 8 | 14 |
16 | MVV | 15 | 2 | 7 | 6 | 13 |
17 | JAJ | 14 | 2 | 6 | 6 | 12 |
18 | VVV | 15 | 3 | 2 | 10 | 11 |
19 | JUT | 14 | 1 | 5 | 8 | 8 |
20 | VIT | 14 | 2 | 6 | 6 | 6 |
Onder meer is de stewardorganisatie van de club sinds 2008 sterk uitgebreid (van 30 naar 110) en kwalitatief beter geworden.
Dit heeft ook een positieve financiële uitwerking gehad. Aangezien ADO Den Haag in 2008 door het tekort aan stewards beveiligers moest inhuren om aan de verplichtingen te voldoen, bedroeg het volledige budget voor de veiligheidsorganisatie ongeveer een miljoen euro. Dit is 2011 teruggebracht naar zo'n 500.000 euro.
Wel blijft er sprake van een hoog verloop onder de stewards.
In het rapport wordt de gemeente Den Haag een goed voorbeeld voor andere BVO-gemeenten genoemd. De benadering van veiligheidsrisico's door de gemeente Den Haag zijn volgens het rapport constructief en streng.
Het uitgebreide rapport kun je hier lezen.