w | g | v | p | |||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | HEL | 13 | 8 | 3 | 2 | 27 |
2 | EXC | 13 | 8 | 2 | 3 | 26 |
3 | DBO | 13 | 7 | 4 | 2 | 25 |
4 | GRA | 13 | 7 | 4 | 2 | 25 |
5 | VOL | 13 | 7 | 2 | 4 | 23 |
6 | DOR | 13 | 6 | 4 | 3 | 22 |
7 | EMM | 13 | 6 | 3 | 4 | 21 |
8 | TEL | 13 | 4 | 7 | 2 | 19 |
9 | CAM | 13 | 6 | 1 | 6 | 19 |
10 | ADO | 13 | 4 | 6 | 3 | 18 |
11 | RJC | 13 | 4 | 5 | 4 | 17 |
12 | EIN | 13 | 4 | 3 | 6 | 15 |
13 | JPS | 13 | 4 | 2 | 7 | 14 |
14 | JAZ | 13 | 4 | 2 | 7 | 14 |
15 | TOP | 13 | 3 | 4 | 6 | 13 |
16 | JAJ | 13 | 2 | 6 | 5 | 12 |
17 | MVV | 13 | 2 | 5 | 6 | 11 |
18 | VVV | 13 | 3 | 2 | 8 | 11 |
19 | JUT | 13 | 1 | 5 | 7 | 8 |
20 | VIT | 13 | 2 | 6 | 5 | 6 |
In plaats daarvan is de supporters vereniging op zoek gegaan naar structurele oplossingen. Deze zijn, zoals het er nu naar uit ziet gevonden! Er is een busmaatschappij gevonden die bussen wilt leveren welke zo'n 30 a 40% goedkoper zijn dan de huidige maatschappijen. Deze zijn door de supporters vereniging gevonden en niet door de club.
Er is afgesproken dat er aanstaande woensdag overleg zal zijn met de club over het inhuren van deze nieuwe busmaatschappij. De supporters vereniging vindt ook dat de club nu gewoon gebruik moet gaan maken van deze busmaatschappij. ADO Den Haag heeft echter aangegeven na woensdag eerst nog met de huidige maatschappijen te willen overleggen. Voor de supporters vereniging is dit dus niet acceptabel en de supporters vereniging meent dan ook nu dat de boycot officieel is en dat deze pas terug zal worden gedraaid als de prijzen van het vervoer naar beneden zijn.
Dit is echter niet de enige reden van de boycot!
De supporters vereniging is van mening dat er een steeds negatiever beeld komt richting de Den Haag supporters, dit terwijl de feiten juist in het voordeel van de supporters dienen te zijn. Overal waar wij de laatste tijd in vooroverleg zijn worden te pas en te onpas argumenten verzonnen om de Den Haag supporters maar in de buscombi te krijgen. Dit ondanks de reglementen van de KNVB waarin duidelijke richtlijnen staan betreffende het voorschrijven van buscombi regelingen.
Het feit dat er nu drie opeenvolgende wedstrijden zijn die een buscombi zijn geworden terwijl de supporters vereniging van mening is dat alle drie de wedstrijden een “auto-combi” zouden moeten zijn is van doorslaggevend belang gebleken om de boycot per heden uit te spreken.
Het gaat hier met name om de uitwedstrijden tegen Sparta, AZ en Roda.
Als laatste, en niet onbelangrijkste punt, vind de supporters vereniging dat de huidige (wilde) actie van de supporters een dusdanig resultaat heeft opgeleverd dat (slechts 50 supporters die naar PSV zijn gegaan) de supporters vereniging het gevoel van wat er blijkbaar bij de achterban leeft niet wil negeren. De supporters vereniging wil wel de dialoog met de club open houden maar wel handelen in de geest van de wens van de supporters.
Het feit dat vanochtend de (anderhalve) bus gewoon rustig heeft kunnen vertrekken; waaruit blijkt dat de thuisblijvers zich uiterst coulant gedragen hebben met die supporters die toch zijn gegaan (het wegblijven van negatieve acties tegen de eigen supporters dus), is ook een belangrijk gegeven geweest voor de supporters vereniging om de boycot juist nu op dit moment te gaan steunen. De supporters vereniging heeft enorm veel respect voor dit gegeven en wil dit op deze manier laten blijken.
DE SUPPORTERS VERENIGING ROEPT DE SUPPORTERS VAN ADO DEN HAAG DAN OOK OP OM DE KOMENDE DRIE UITWEDSTRIJDEN NIET MET DE BUSCOMBI TE BEZOEKEN. WIJ WENSEN EEN IEDER WEL EEN PRETTIGE WEDSTRIJD!!!!!!!!!