support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 HEL 13 8 3 2 27
2 EXC 13 8 2 3 26
3 DBO 13 7 4 2 25
4 GRA 13 7 4 2 25
5 VOL 13 7 2 4 23
6 DOR 13 6 4 3 22
7 EMM 13 6 3 4 21
8 TEL 13 4 7 2 19
9 CAM 13 6 1 6 19
10 ADO 13 4 6 3 18
11 RJC 13 4 5 4 17
12 EIN 13 4 3 6 15
13 JPS 13 4 2 7 14
14 JAZ 13 4 2 7 14
15 TOP 13 3 4 6 13
16 JAJ 13 2 6 5 12
17 MVV 13 2 5 6 11
18 VVV 13 3 2 8 11
19 JUT 13 1 5 7 8
20 VIT 13 2 6 5 6
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
Haagsche Courant

Datum plaatsing: 19-06-1999 21:55:00

Solidium hoofdsponsor van ADO Den Haag


Een week voor de start van de voor- bereiding op het nieuwe seizoen is ADO Den Haag er toch in geslaagd om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.


Solidium, een bedrijf dat is gespecialiseerd in de informatie- en communicatietechnologie, heeft zich voor twee jaar aan de club in het Zuiderpark verbonden en betaalt circa een half miljoen gulden per jaar. In vergelijking met de bijdrage van VHS, de oude sponsor, is dit twee keer zoveel.

ADO Den Haag zal komend seizoen niet alleen met de naam Solidium op het shirt voetballen. Deze sponsor, die domicilie houdt in Culemborg, heeft verschillende werkmaat- schappijen waaronder Client Solutions en Match4. Dit laatste bedrijf is al als sponsor in de voetballerij actief. Match4 ondersteunt het jaarlijkse beachvoetvolley-toernooi, dat binnenkort in Spanje wordt gehouden

Bij ADO Den Haag was de opluchting groot, omdat de club er toch in geslaagd is om voor de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen een shirtsponsor te contracteren.



Presentatie
Algemeen directeur Govard Slooters over de nieuwe sponsor: "De naamsuiting van Solidium en die van de werkmaatschappijen komen in vele van onze publieksuitingen voor. Dan moet je denken aan briefpapier, enveloppen, kaartjes etc. Het duurt even voordat de naam van de nieuwe sponsor door de gehele club is ingevoerd. Datzelfde geld voor de presentatie van het nieuwe shirt, daarmee hebben we gewacht totdat we een nieuwe sponsor zouden hebben. Dit is een goed moment, want nu zijn we nog ruim op tijd om het nieuwe shirt met de nieuwe sponsornaam in het oefenduel op 31 juli tegen FC Barcelona in het Zuiderpark te presenteren."

Slooters is tevreden over de hoogte van het sponsorbedrag. "Je denkt altijd dat het shirt van ADO Den Haag meer waard is, maar in vergelijken met vorig seizoen is er toch sprake van een substantiële verhoging. Bovendien is Solidium een heel ambitieuze partij. Hun plannen passen goed bij die van ons, daarom denk ik dat het een mooi huwelijk wordt."



De Beste
Anton Greve, algemeen directeur van Solidium, hoopt in twee jaar tijd de naamsbekendheid en het marktaandeel van zijn bedrijf flink op te krikken.

"We willen in de ICT-wereld graag de beste zijn. We proberen op dit moment door acquisities onze marktpositie te vergroten. Nu hebben we ruim 300 mensen in dienst, maar dat aantal moet aan het eind van het jaar verdubbeld zijn.

Dan hopen we ook klaar te zijn voor een mogelijke beursgang." "ADO Den Haag is voor ons interessant omdat het een club is met uitstraling. De club is bekend bij alle voetbal- liefhebbers. Bovendien speelt het in een stad waar voor ons veel interessante marktpartijen zijn gevestigd. We hadden al langer plannen om in de voetballerij te stappen. Gezien de ambities die ADO Den Haag heeft, denken wij dat we elkaar goed aanvullen. Ik sluit dan ook niet uit dat wij langer dan twee jaar als shirtsponsor zullen doorgaan. Daarvoor nemen we een optieregeling in het contract op. Als het met ons goed gaat dan gaat het met ADO Den Haag ook goed. Ik ga ervan uit dat dit ook andersom zal gelden. Want zakelijke redenen zijn voor ons de beweegreden geweest om dit te doen. In onze organisatie had namelijk niemand tot deze week enige binding met ADO Den Haag."



Deetman
Het was niet gemakkelijk voor ADO Den Haag om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Binnen de Haagse agglomeratie was er bij het bedrijfsleven onvoldoende belangstelling om de club te sponsoren. Ook een oproep van burgemeester Deetman, die het bedrijfsleven vroeg om ADO Den Haag meer te steunen, veranderde daar niets aan. "Jammer", reageert Slooters. "Maar wij zijn nu tevreden met Solidium."