w | g | v | p | |||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | EXC | 15 | 10 | 2 | 3 | 32 |
2 | GRA | 15 | 8 | 5 | 2 | 29 |
3 | VOL | 15 | 9 | 2 | 4 | 29 |
4 | EMM | 15 | 8 | 3 | 4 | 27 |
5 | HEL | 15 | 8 | 3 | 4 | 27 |
6 | DBO | 15 | 7 | 4 | 4 | 25 |
7 | CAM | 15 | 8 | 1 | 6 | 25 |
8 | DOR | 15 | 7 | 4 | 4 | 25 |
9 | RJC | 15 | 6 | 5 | 4 | 23 |
10 | ADO | 15 | 5 | 7 | 3 | 22 |
11 | TEL | 16 | 5 | 7 | 4 | 22 |
12 | EIN | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
13 | JAZ | 15 | 5 | 3 | 7 | 18 |
14 | TOP | 15 | 4 | 4 | 7 | 16 |
15 | MVV | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16 | JAJ | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17 | JPS | 15 | 4 | 2 | 9 | 14 |
18 | VVV | 16 | 3 | 2 | 11 | 11 |
19 | JUT | 15 | 1 | 5 | 9 | 8 |
20 | VIT | 15 | 2 | 6 | 7 | 6 |
Het bedrijf is teleurgesteld in de resultaten van ADO Den Haag en Solidium heeft er geen vertrouwen in dat het op korte termijn beter zal gaan. ADO Den Haag kwam volgens de hoofdsponsor ook te weinig op tv.
Solidium Group BV besluit na twee voetbalseizoenen het hoofdsponsorschap van ADO Den Haag niet te continueren. Mede door de teleurstellende resultaten sluit de sponsoring van de Eerste divisie club niet langer aan bij de vooraf bepaalde doelstellingen. Solidium heeft er op dit moment geen vertrouwen in dat op korte termijn het tij zal keren. Dit ondanks de ondersteuning van de gemeente Den Haag.
"Wij zijn een contract aangegaan met ADO Den Haag met als doel onze naamsbekendheid drastisch te vergroten. Onder het motto 'ADO Den Haag naar de Eredivisie en Solidium naar de top van de IT-branche' zijn we twee jaar geleden met veel enthousiasme een contract aangegaan. Helaas hebben de teleurstellende resultaten tot gevolg gehad dat de club op televisie nauwelijks in beeld is geweest. En dit was een van de belangrijkste doelen", aldus Anton Greve, algemeen directeur Solidium.
Hij vervolgt: "Meerdere gesprekken met het bestuur en met diverse belanghebbenden hebben helaas niets opgeleverd. Wij hebben verschillende malen onze goede wil getoond, onder andere door de extra sponsoring van de Jeugdtraining en van de Residentiecup, en door de zakdoekenactie tegen het voetbalgeweld. Dat wij de sponsoring beëindigen, heeft niets te maken met het imago van de Haagse supporters. Wij hebben juist zeer positieve ervaringen met de supportersvereniging en hebben dan ook geprobeerd de contacten tussen supporters en het bestuur te verbeteren."