support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 VOL 26 16 4 6 52
2 EXC 27 14 7 6 49
3 DOR 26 13 8 5 47
4 ADO 26 13 7 6 46
5 CAM 26 14 3 9 45
6 GRA 27 12 7 8 43
7 DBO 27 12 7 8 43
8 HEL 26 11 6 9 39
9 EMM 26 11 5 10 38
10 TEL 27 10 8 9 38
11 RJC 27 10 8 9 38
12 EIN 26 10 5 11 35
13 MVV 26 8 9 9 33
14 JAZ 26 8 6 12 30
15 JAJ 25 7 6 12 27
16 TOP 27 6 9 12 27
17 VVV 25 7 5 13 26
18 JPS 25 6 3 16 21
19 JUT 24 2 8 14 14
20 VIT 27 7 7 13 1
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
AD Haagsche Courant

Datum plaatsing: 04-10-2012 15:00:00

ADO wil er voor hele regio zijn


Voetbalclub probeert meer fans te bereiken.


ADO Den Haag wil nog meer dan nu een club van de hele regio worden.De eredivisionist gaat het achterland in om meer supporters uit Westland, Delft, Leiden en Zoetermeer aanzich te binden. Met onder meer kortingsacties en clinics moeten nieuwe fans naar het stadion worden gelokt.

 

door Yorick Roos

 

Volgens ADO Den Haag is de aantrekkingskracht van de club op de regio de laatste jaren al toegenomen. Vooral door de verhuizing van het stadion van het Zuiderpark naar het Forepark is het aantal toeschouwers uit de regio gegroeid, zo blijkt uit cijfers die de club bijhoudt.

 

De afgelopen tien jaar registreerde ADO 58.555 unieke supporters. Dat is inclusief degenen die een seizoen- of clubcard kochten. Van hen kwamen er bijna 32.000 uit Den Haag, ruim 15.000 anderen kwamen uit de regio rondom de stad. Opvallend is het hoge percentage supporters uit Zoetermeer. Volgens cijfers van de club zijn dat er bijna 5000. Ook Leidschendam-Voorburg (ruim 3500 fans), Delft (1200) en Wateringen (bijna 800) behoren tot de koplopers. In vergelijking met tien jaar geleden is de achterban van ADO gegroeid tot ver buiten de stadsgrenzen, maar als het aan de club ligt moet dat alleen nog maar toenemen.

 


"Wij zien de regio Haaglanden als een gebied waar wij nog veel te winnen hebben,'' zegt commercieel directeur Justin Goetzee, die aangeeft dat de club actief de regio in wil om daar supporters voor zich te winnen.  "Wij willen de club meer zichtbaar maken en het warme gevoel voor ADO Den Haag ook losmaken bij de voetballiefhebbers buiten de stad Den Haag.''
ADO heeft daarom allerlei plannen ontwikkeld.

 

"We denken aan het geven van clinics en het verstevigen van de banden met amateurclubs, maar ook aan kortingsacties. Bijvoorbeeld door een thuiswedstrijd in het teken van een bepaalde gemeente te stellen. De minder kapitaalkrachtigen uit die gemeente krijgen dan goedkoop een kaartje. Ook het welkomstpakket dat nieuwe bewoners krijgen moet iets van ADO gaan bevatten, bijvoorbeeld kortingsbonnen."