support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 WII 38 23 10 5 79
2 GRO 38 22 9 7 75
3 RJC 38 21 12 5 75
4 DOR 38 18 15 5 69
5 ADO 38 17 12 9 63
6 GRA 38 19 6 13 63
7 EMM 38 17 6 15 57
8 NAC 38 15 11 12 56
9 MVV 38 16 8 14 56
10 JAZ 38 16 8 14 56
11 HEL 38 14 9 15 51
12 CAM 38 13 8 17 47
13 VVV 38 12 10 16 46
14 EIN 38 9 16 13 43
15 JAJ 38 10 11 17 41
16 JPS 38 11 7 20 40
17 TEL 38 9 8 21 35
18 TOP 38 10 4 24 34
19 DBO 38 8 9 21 33
20 JUT 38 5 11 22 26
Bron van dit artikel
AD Haagsche Courant

Datum plaatsing: 04-10-2012 15:00:00

ADO wil er voor hele regio zijn


Voetbalclub probeert meer fans te bereiken.


ADO Den Haag wil nog meer dan nu een club van de hele regio worden.De eredivisionist gaat het achterland in om meer supporters uit Westland, Delft, Leiden en Zoetermeer aanzich te binden. Met onder meer kortingsacties en clinics moeten nieuwe fans naar het stadion worden gelokt.

 

door Yorick Roos

 

Volgens ADO Den Haag is de aantrekkingskracht van de club op de regio de laatste jaren al toegenomen. Vooral door de verhuizing van het stadion van het Zuiderpark naar het Forepark is het aantal toeschouwers uit de regio gegroeid, zo blijkt uit cijfers die de club bijhoudt.

 

De afgelopen tien jaar registreerde ADO 58.555 unieke supporters. Dat is inclusief degenen die een seizoen- of clubcard kochten. Van hen kwamen er bijna 32.000 uit Den Haag, ruim 15.000 anderen kwamen uit de regio rondom de stad. Opvallend is het hoge percentage supporters uit Zoetermeer. Volgens cijfers van de club zijn dat er bijna 5000. Ook Leidschendam-Voorburg (ruim 3500 fans), Delft (1200) en Wateringen (bijna 800) behoren tot de koplopers. In vergelijking met tien jaar geleden is de achterban van ADO gegroeid tot ver buiten de stadsgrenzen, maar als het aan de club ligt moet dat alleen nog maar toenemen.

 


"Wij zien de regio Haaglanden als een gebied waar wij nog veel te winnen hebben,'' zegt commercieel directeur Justin Goetzee, die aangeeft dat de club actief de regio in wil om daar supporters voor zich te winnen.  "Wij willen de club meer zichtbaar maken en het warme gevoel voor ADO Den Haag ook losmaken bij de voetballiefhebbers buiten de stad Den Haag.''
ADO heeft daarom allerlei plannen ontwikkeld.

 

"We denken aan het geven van clinics en het verstevigen van de banden met amateurclubs, maar ook aan kortingsacties. Bijvoorbeeld door een thuiswedstrijd in het teken van een bepaalde gemeente te stellen. De minder kapitaalkrachtigen uit die gemeente krijgen dan goedkoop een kaartje. Ook het welkomstpakket dat nieuwe bewoners krijgen moet iets van ADO gaan bevatten, bijvoorbeeld kortingsbonnen."