support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 WII 38 23 10 5 79
2 GRO 38 22 9 7 75
3 RJC 38 21 12 5 75
4 DOR 38 18 15 5 69
5 ADO 38 17 12 9 63
6 GRA 38 19 6 13 63
7 EMM 38 17 6 15 57
8 NAC 38 15 11 12 56
9 MVV 38 16 8 14 56
10 JAZ 38 16 8 14 56
11 HEL 38 14 9 15 51
12 CAM 38 13 8 17 47
13 VVV 38 12 10 16 46
14 EIN 38 9 16 13 43
15 JAJ 38 10 11 17 41
16 JPS 38 11 7 20 40
17 TEL 38 9 8 21 35
18 TOP 38 10 4 24 34
19 DBO 38 8 9 21 33
20 JUT 38 5 11 22 26
Bron van dit artikel
AD Haagsche Courant

Datum plaatsing: 24-08-2005 11:03:00

Naam stadion ADO brengt miljoenen op


De naam van het nieuwe stadion van ADO Den Haag nabij het Prins Clausplein brengt jaarlijks tussen 500.000 en anderhalf miljoen euro op. Onderzoek van het Duitse communications en researchbureau Sport Markt AG heeft dit uitgewezen.


De studie heeft eveneens aangetoond dat drie van de vier mensen uit de regio Haaglanden geen bezwaar maken tegen een commerciële naam in plaats van bijvoorbeeld een emotionele, zoals het Aad Mansveldstadion. Begrepen wordt dat de economische opbrengst in het belang is van de club, stelt directeur Floris van Dam van Sport Markt AG.

Eerder koppelde dit bureau een commerciële naam aan het nieuwe stadion van Bayern München: Allianz Arena. Deze verzekeringsmaatschappij heeft zich voor vijftien jaar en op basis van een donatie van jaarlijks zes miljoen euro verbonden aan Bayern.